Rammstein - Stadion Feyenoord/De Kuip - Rotterdam (25 juni 2019)

Rammstein De Kuip Rotterdam 2019

Gekregen voor m'n verjaardag, met de mededeling dat het een enorme belevenis zou worden, kreeg ik in 2019 een ticket voor het concert van Rammstein in 'De Kuip' in Rotterdam. Om heel eerlijk te zijn kwam de naam van de band mij wel bekend voor, maar wist ik niet helemaal wat ik kon verwachten qua muziek en ook niet qua show. Dit kwam hoogstwaarschijnlijk door het feit dat ik mij niet heel erg voelde aangetrokken door het genre. Maar een belevenis werd het. Helemaal vooraan, dichtbij de boxen en 'het vuur' stonden we te wachten tot de band op kwam. Het podium zag er in ieder geval uitermate indrukwekkend uit. 


Rammstein - European Stadium Tour 2019 (Timelapse)


Wat ik niet wist is dat bij deze concerten het heel normaal is om oordoppen in te doen. Daar ik hier niet op had gerekend was ik genoodzaakt om van mijn ticket propjes te maken en deze in mijn oren te plaatsen. Wat volgde was inderdaad een belevenis om nooit te vergeten. Maar om nou bij thuiskomst een plaatje van Rammstein op te zetten.....dat was toch misschien iets te veel gevraagd.



Rammstein - Live@European Stadium Tour (2019)
Till Lindemann - Lead Vocals
Richard Kruspe - Lead Guitar
Paul Landers - Rhythm Guitar
Oliver Riedel - Bass
Christoph 'Doom' Schneider - Drums
Christian 'Flake' Lorenz - Keyboards




Rammstein
Live@De Kuip, Rotterdam (2019)


Niet alleen hoog boven, maar ook op het podium houdt Rammstein wel van een vlammetje.



Rammstein - Mein Teil
Live@De Kuip, Rotterdam (2019)


________________________________________________




WE WANT MORE...WE WANT MORE...WE WANT MORE...





Videoclips

Naast hun live optredens is Rammstein ook beroemd om zijn vaak extreme videoclips. Hieronder de clip van het nummer 'Zick Zack' afkomstig van hun laatste album 'Zeit'. Voor meer video's klik hier.



Rammstein - Zick Zack
Official Videoclip from the album 'Zeit' (2022)

Reacties